Strona główna > Pozostałe > Jak stworzyć profesjonalny profil marki w social media?

Jak stworzyć profesjonalny profil marki w social media?

Styczeń 15, 2011 Dodaj komentarz Go to comments

Moda na aktywność w social media już jakiś czas temu zmieniła się w konieczność. Dobry profil firmy lub marki wprowadzanej do mediów społecznościowych rządzi się pewnymi prawami i wymaga odpowiedniego podejścia. Jednak nieumiejętne zarządzanie stroną, zamiast do polepszenia, może prowadzić do pogorszenia wizerunku firmy.

Oto 6 kroków do stworzenia dobrego profilu w social media:


Krok 1: Zadbaj o czytelność profilu

Umieść logo firmy, jej lokalizację oraz wszystkie niezbędne dane, zaznacz, że jest to profil oficjalny. Posty powinny być dobrej jakości, napisane poprawnie oraz jasno. Osobiście polecam promowanie profilu w materiałach firmowych (broszury, wizytówki), a także umieszczenie odnośników na stronie www.

Krok 2: Informuj o nowościach i rabatach

Według raportu Social Media 2010, aż 62% użytkowników oczekuje informacji o nowych produktach i usługach firmy. Tylko 3% mniej chce się dowiedzieć o zniżkach i rabatach oferowanych przez firmę.

Krok 3: Zamieszczaj zdjęcia i filmiki

Materiały multimedialne zamieszczane na profilu firmy lub marki to kolejny sposób na przyciągnięcie i zainteresowanie jak największej liczby internautów. Zdjęcia i filmiki dotyczące produktów są często bardziej pożądane niż same informacje.

Krok 4: Interakcja – dyskutuj i pomagaj

Często użytkownicy mediów społecznościowych oczekują informacji o produkcie czy też pomocy technicznej w razie problemów lub kupienia wadliwego sprzętu. Odpowiadaj na każde pytanie i nie ignoruj wpisów na wallu firmowym.

Ważne – na pytanie zadane na wallu nie odpowiadaj wiadomością prywatną. Pozostali użytkownicy, którzy jej nie widzą, mogą to uznać za ignorowanie fanów, wskutek czego ich postrzeganie marki ulegnie pogorszeniu. A tego nie chcemy.

Krok 5: Konkursy, gry i aplikacje mile widziane

Zachęcaj fanów do spędzenia większej ilości czasu na profilu informując ich o konkursach, a także tworząc gry. Na obecność gier i aplikacji na profilu uwagę zwracają szczególnie młodsi internauci oraz mężczyźni. Kobiety z kolei bardziej cenią sobie informacje o ofertach specjalnych.

Krok 6: Informacje branżowe na profilu

Aż 37% użytkowników oczekuje możliwości dostępu do informacji branżowych na profilu firmy. Wystarczy pomyśleć, że ktoś dowiaduje się o ważnym newsie branżowym z profilu marki, którą „lubi”. Plusik.

* Dane z raportu Social Media 2010 (Internet Standard).

  1. Brak komentarzy.
  1. No trackbacks yet.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d bloggers like this: