5 najczęściej oglądanych virali roku 2010
W ciągu ostatniego roku wpływ Facebooka na kampanie viralowe zwiększył się aż trzykrotnie. A co najczęściej oglądaliśmy? Oto najpopularniejsze virale roku 2010:
1. Fifa – teledysk Waka-Waka Shakiry – prawie 24,5 mln wyświetleń
2. DC Shoes – Gymkhana Three – 19 mln wyświetleń. DC Shoes zwyciężyło też w kategorii dzielenia się linkami na Facebooku z imponującym wynikiem 487 tysięcy!
3. Old Spice – Old Spice Questions – ponad 17 mln wyświetleń
polecam parodię reklamy – „Smell Like a Monster” , która zajęła 3. miejsce na Twitterze i 4. na Facebooku pod względem przekazywania linków (odpowiednio 30,5 i 192 tysiące publikacji)
4. Tipp-Ex – NSFW. A hunter shoots a bear – 13 mln wyświetleń
Bardzo nowatorska reklama, jej interaktywność i liczba możliwych odpowiedzi motywowała do przekazywania linka znajomym.
5. Nike Football – Nike Write The Future – prawie 11,5 mln wyświetleń
A tak prezentowały się rankingi najczęściej przekazywanych virali na portalach Facebook i Twitter:
Dane i infografika z portalu digitalbuzzblog.com